Werkwijze

Wat doe ik als professional organizer?

Ik coach en adviseer je bij het creëren van orde en overzicht. Dat heeft vaak met ordenen van spullen te maken, maar kan zich ook richten op het omgaan met je tijd of het beheren van je administratie. Wat je tijdens het ordenen leert is loslaten en keuzes maken, iets wat je op meer terreinen kan helpen om gestructureerder te denken en te werken en een betere energiebalans te krijgen. Doordat je effectievere organisatievaardigheden aanleert krijg je meer grip op spullen, administratie en financiën, tijd of taken.
Het krijgen van structuur en overzicht is in het algemeen niet een doel, maar een middel om een hogere kwaliteit van leven te kunnen bereiken.

calder
kunstwerk van Alexander Calder

Kennismakingsgesprek

We bespreken allereerst samen waar je probleem met ordening uit bestaat en wat je zou willen bereiken. Jouw wensen en behoeften, grote of kleinere, geven de richting en ook het werktempo aan. Het kan bijvoorbeeld gaan om een kamer, kast, e-mail, ordners met papieren, garage, weekplanning, garderobe, boekenkast.
Het is belangrijk dat je niet gaat opruimen voordat ik kennis kom maken. Ik moet immers een goed beeld kunnen krijgen van de situatie bij jou thuis.
Je krijgt na dit gesprek een schriftelijke bevestiging met daarin de afspraken, het werkplan en een prijsopgave.

Aan het werk

Met het op maat gemaakte plan van aanpak kunnen we vervolgens hieraan gaan werken, in een of meerdere sessies. We evalueren regelmatig om het beoogde doel goed in de gaten te houden, om zeker te zijn van een bevredigend en blijvend resultaat. Bij langere trajecten kan tussen de afspraken door zelf geoefend worden door middel van huiswerkopdrachten.
Het is vanzelfsprekend dat je privacy gewaarborgd is.

De werkzaamheden van een professional organizer zijn erop gericht om blijvende veranderingen te bewerkstelligen ten aanzien van gedragspatronen die het leven thuis onnodig bemoeilijken. Het resultaat is concreet: een opgeruimd huis, een bureau zonder stapels papier, een goed werkende agenda en een vlotte afhandeling van post of e-mail.
We bespreken na afloop of we nogmaals contact zullen hebben om te kijken of je nog op het goede spoor zit.
Neem contact met mij op.

Tarieven

Ik werk op uurbasis in sessies die minimaal twee uur duren. Het uurtarief is € 55,- voor particulieren (inclusief 21% btw).
Organizing kan soms ook bekostigd worden vanuit het PGB (Persoonsgebonden Budget) als je via de WMO een indicatie voor begeleiding individueel hebt.
Welzijn en zelfstandigheid worden immers bevorderd als er extra hulp is bij het structureren en op orde brengen van de leefomgeving.
Mensen met een PGB zijn geen btw verschuldigd en betalen € 45,- per uur.
Bij het uurtarief zit het kennismakingsgesprek van ongeveer een uur inbegrepen, evenals kleine organizingmaterialen en reiskosten binnen een straal van 15 km (vanaf 15 km wordt € 0,25 per km (inclusief btw) in rekening gebracht).

WMO

ZonderMeer heeft daarnaast contracten met een aantal gemeentes zodat er ook Zorg in Natura (ZIN) mogelijk is vanuit de Wet Maatschappelijke Ondersteuning. Via een sociaal wijkteam kunt u hulp vragen en als deze toegekend wordt hoeft u slechts een inkomensafhankelijke eigen bijdrage te betalen.
De gemeentes waarmee ZonderMeer een contract heeft zijn: Arnhem, Doesburg, Duiven, Lingewaard,  Overbetuwe, Renkum, Rheden, Rijnwaarden, Rozendaal, Wageningen, Westervoort, en Zevenaar.